L
a
d
e
n
.
.
.
Close
admin november 19, 2021

Waarom is het een goed idee om nieuwsbrieven te versturen?

Blogsvg3 min read
Post Image

Nieuwsbrieven, je kent ze wel. Ze belanden vaak in je spam en staan vol met kortingscodes, aanbiedingen en onderwerpen die interessant voor jou zijn. Veel bedrijven versturen nieuwsbrieven, maar hebben vaak geen idee waarom ze deze sturen en wat erin moet staan. In deze blog geef ik je drie redenen waarom je wel nieuwsbrieven moet versturen!

 

1. Je bouwt een relatie op met (potentiële) klanten via nieuwsbrieven

Dit is misschien wel de belangrijkste reden. Over het algemeen geldt dat bestaande klanten makkelijker te behouden zijn dan nieuwe klanten aansluiten. Nieuwe klanten kosten veel tijd om klant te maken. Terwijl je uit bestaande klanten misschien wel meer omzet kunt halen. Als je nieuwsbrieven stuurt naar je klantengroep, dan blijf je daar op het netvlies verschijnen. De relatie die tussen jullie is ontstaan, wordt steeds sterker. Klantenbinding is, zeker in deze tijd met veel aanbod, echt heel belangrijk. Het sturen van nieuwsbrieven is een manier om klanten aan je te binden.

 

2. Weer een contactmoment met je (potentiële) klant.

Elke keer dat iemand een mail ontvangt van jou, is dit weer een contactmoment. Die contactmomenten zijn ontzettend belangrijk. Waarom? Je hebt (afhankelijk van wat voor product of dienst je levert) 5 tot 12 contactmomenten nodig om iemand tot jouw klant te maken. Stel dat jij één keer per drie maanden een nieuwsbrief verstuurt naar je doelgroep, dan zijn dat vier contactmomenten per jaar. Misschien is het net die ene nieuwsbrief die de ontvanger overtuigd om klant bij jou te worden. Dat zou toch mooi zijn!

 

3. Persoonlijk aanbod naar je klanten sturen via nieuwsbrieven

Als iemand klant van jou is, kan je in een crm-systeem (customer relationship management systeem) interesses noteren. Stel dat iemand geïnteresseerd is in social media adverteren of in seo-optimalisaties, dan kan je dat noteren. Door middel van gepersonaliseerde e-mails kan jij je klanten op elk interessegebied een aanbod doen. Dat is voor de klant heel fijn, want dan krijg je niet meer 100 e-mails waarvan er maar één interessant is, maar dan stuur je altijd een interessant aanbod. De kans dat de klant dit aanbod aanneemt, is daardoor een stuk groter. Zowel voor jou als voor de klant dus een fijne situatie!

 

Er zijn nog meer redenen waarom het sturen van e-mails naar je (potentiële) klanten een goed idee is, maar dit zijn er in ieder geval drie. Voor het versturen van e-mails zijn ontzettend veel programma’s die je kunt gebruiken. Hier vind je een lijstje met de me meest gebruikte Nederlandse e-mailprogramma’s! Dit kan je op weg helpen. Voor nu, begin vooral met het opbouwen van een maillijst, het kan je altijd helpen! Mocht je nog vragen hebben, neem dan vooral contact met me op onderaan deze pagina.

 

 

Leave a reply

svg svg